Lunes 20 de Octubre de 2025
  • UF: $39.541,62
  • Dólar: $960,34
  • IPC: 0,40%
Vale Paredes_oficial-1

Valentina Paredes

Paredes

Profesora Asociada

vparedes@fen.uchile.cl

Grados Académicos

  • Ingeniero Comercial, Universidad de Chile
  • Magíster en Economía, Universidad de Chile
  • Ph.D. en Economía, Universidad de California, Berkeley.
  • Valentina Paredes es ingeniera comercial y Magíster en Economía de la Universidad de Chile, y Ph.D. en Economía de la Universidad de California, Berkeley. Actualmente, es profesora asociada del Departamento de Economía y directora del Magíster y del Doctorado en Economía.

    Sus áreas de especialización son economía laboral, con énfasis en la economía de la educación y economía de género. Sus áreas de investigación incluyen el estudio de las brechas de género en educación, y el efecto de profesores en el desempeño de estudiantes.

    Área de especialización

  • Economía de la Educación. Economía de Género Econometría Aplicada.
  • Publicaciones

    Publicaciones en Revistas con Comité Editorial

  • 2025 / Do Students Improve Their Academic Achievement When Assigned to a Growth Mindset Teacher? / Educational Researcher
  • 2024 / Does facial structure explain differences in student evaluations of teaching? The role of fWHR as a proxy for perceived dominance / Economics & Human Biology
  • 2024 / Impact of an extension of maternity leave on infant health / Journal Of Population Economics
  • 2023 / Does Economics Make You Sexist? / Review Of Economics And Statistics
  • 2022 / Mixed but Not Scrambled: Gender Gaps in Coed Schools with Single-Sex Classrooms / Journal Of Research On Educational Effectiveness
  • 2020 / Female participation in Parliament. Are we ever going to converge to scandinavia? / Economic Systems
  • 2018 / What do women want? Female suffrage and the size of government / Economic Systems
  • 2017 / Grading System and Student Effort / Education Finance And Policy
  • 2014 / A teacher like me or a student like me? Role model versus teacher bias effect / Economics Of Education Review
  • 2009 / Chile: academic performance and educational management under a rigid employment regime / Cepal Review
  • Monografías o Working papers

  • 2024 / The cost of following traditional gender norms: Evidence from a paid leave for seriously ill children
  • 2019 / Does Facial Structure Explain Differences in Students Evaluations of Teaching? The Role of Perceived Dominance
  • 2018 / Mixed but not Scrambled Gender Gaps in Single-Sex Classrooms
  • 2016 / Female-male participation in the Parliament. Are we ever going to converge to Scandinavia?
  • 2014 / What do women want? Female suffrage and the size of government
  • Capítulo de Libro

  • 2018 / Género y Educación
  • Publicaciones