Académicos

Dante Contreras

Profesor Titular (Jornada Completa)

dcontrer@fen.uchile.cl

Diagonal Paraguay 257, oficina 1506-A

(56-2) 2978 3455

Dante Contreras es Profesor Titular del Departamento de Economía y Subdirector del Centro de Estudios de Conflicto y Cohesión Social, COES (Proyecto FONDAP).

Fue Director Ejecutivo del Banco Mundial entre 2008 y 2010. Ha trabajado como consultor del Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo (PNUD). Además, ha
realizado asesorías para el Banco Interamericano de Desarrollo, el Ministerio del Trabajo, el Servicio Nacional de la Mujer, el Ministerio de Planificación y la Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económico.

Es autor de artículos en revistas académicas internacionales y nacionales. Además es autor de libros y capítulos de libros.

El profesor Contreras dicta las cátedras de Microeconomía III y Métodos IV.

 

Últimas publicaciones

The effects of mass migration on the academic performance of native students. Evidence from Chile. Co-autor Sebastián Gallardo. Forthcoming. Economics of Education Review.

The consequences of exclusionary discipline on school dropout: Evidence from Chile. Co-authors Fidel Bennett and Matías Morales. Forthcoming The International Journal of Educational Development

Designing Unemployment Insurance Systems in Developing Countries: Moral Hazard vs Liquidity Constraints in Chile. Co-authors Kirsten Sehnbruch and Rafael Carranza. Forthcoming. The Journal of Development Studies. 

Negative teacher–student and student–student relationships are associated with school dropout: Evidence from a large-scale longitudinal study in Chile. Co-authors. Luis González, Samuel Lascar and Verónica López, International Journal of Educational Development. Vol 91, Mayo 2022.

Socioeconomic Gradients in Child Development: Evidence from a Chilean Longitudinal Study 2010 – 2017. Forthcoming. Advances in Life Course Research.

Determinants of early childhood stimulation: Evidence using panel data from Chile. Co-authors: Lissette Briones, Gustavo Soto and Gabriel Otero. 57, 202–214. 2021. Early Childhood Research Quarterly.

Spatial divisions of poverty and wealth: does segregation affect educational achievement? Co- authors: Otero, G. and R. Carranza May 2021. Socio-Economic Review.

Labor Market Returns to Student Loans for University: Evidence from Chile. Co- authors A. Bucarey and P. Muñoz. Volume 38, Number 4, October 2020 Journal of Labor Economics.

 

 

 

 

Documentos recientes
Series Documentos de Trabajo
Vol. 530, pp. 1 - 51, Abril, 2022
Series Documentos de Trabajo
Autor(es):
Socio-Economic Review
Mayo, 2021
Series Documentos de Trabajo
Autor(es):
Early Childhood Research Quarterly.
No. 57, pp. 202 - 214, Enero, 2021
Series Documentos de Trabajo
Autor(es):